Sådan bruger du Minerva modellen

Når vi skal se nærmere på os som befolkning, bliver vi oftest inddelt i segmenter. Typisk vil det være for at klarlægge et klart mønster for os hver især i forskellige sammenhænge. Det kan eksempelvis være, hvis vi er ude at handle. Hvordan agerer vi? Og hvordan kan et firma ramme lige præcis dig? Det er alt afhængigt af, om du tilhører det blå, grønne, rosa, violette eller grå segment i Minerva modellen. Hvilken farve er du? 

Det blå segment 

Er du en del af det blå segment, kendetegnes du ved at være materialistisk og moderne på samme tid. Du holder af at give dig selv nye udfordringer, gøre nye ting og opleve verden. Samtidig har du klare linjer omkring din karriere og at have en god økonomi, hvilket gør det muligt at kunne købe alle de eksklusive ting, du ønsker dig. 

Det grønne segment 

Står du i det grønne segment, anses du for at være idealistisk og moderne, hvilket i høj grad minder om det blå segment. Dog er du i det grønne segment mere bevidst omkring miljøet. Ligesom du holder af kulturelle arrangementer, at læse en god bog og at få nogle gode oplevelser i naturen. For dig er det ikke altafgørende, hvad folk tænker om dig. 

Det rosa segment 

Hører du til den ældre del af befolkningen, kan du med stor garanti nok også nikke genkendende til flere af kendetegnene i det rosa segment. Her betegnes du som værende en traditionel idealist. Du har typisk en lavere indkomst til sammenligning med resten af landet. Derimod bruger du meget tid med din familie. Ligesom tryghed og de gode traditioner spiller en stor rolle. 

Det violette segment

Som en del af det violette segment hører du også til den del af befolkningen som er traditionelle materialister. Det kommer typisk til udtryk ved dine interesser, som ofte er at bruge tid på at arbejde i haven, større gør-det-selv projekter eller en fisketur. Samtidig med at de faste traditioner er vigtige for dig og din familie. 

Det grå segment 

Kan du ikke genkende dig selv i nogle af de andre fire segmenter? Så er du med stor sikkerhed en del af det grå segment, som ofte ikke har fundet ud af, hvor i samfundet de passer ind. Af og til kan det være en blanding af flere segmenter, og derfor placerer man ofte disse folk i midten i det grå segment.  Det kan for eksempel være unge mennesker, der stadig ikke har fundet den rette hylde endnu. 

Her kan du læse meget mere om Minerva modellen.

Co2stream.dk